La nostra Senyora de Guadalupe és una advocació mariana de la religió catòlica, la imatge de la qual es venera en la basílica de Guadalupe,
al nord de la Ciutat de Mèxic.
D'acord amb les creences catòliques, la Verge de Guadalupe es va aparèixer quatre vegades a Juan Diego Cuauhtlatoatzin al turó del Tepeyac.
Després d'una quarta aparició, la Verge va ordenar a Juan Diego que es presentés al primer bisbe de Mèxic, Juan de Zumárraga. Juan Diego
va portar al seu ayate unes roses —flors que no són natives de Mèxic i tampoc prosperen a l'aridesa del Tepeyac— que va tallar en el Tepeyac,
segons l'ordre de la Verge. Juan Diego va desplegar el seu ayate davant el bisbe Juan de Zumárraga, deixant al descobert la imatge de Santa
Maria, bruna i amb trets indígenes.
Les mariofanies haurien passat el 1531, essent l'última el 12 de desembre d'aquest mateix any, encara que el relat canònic de les aparicions
del Tepeyac —el Nican mopohua— va ser publicat el 1649, en el marc d'un ressorgiment del culte a la imatge guadalupana que es trobava en
reculada des de principi del segle XVII.
El professor Rodrigo Franyutti, al seu llibre "El Verdadero y Extraordinario Rostro de la Virgen de Guadalupe", demostra que la imatge és
sobrenatural i que no hi ha tecnologia capaç de duplicar. A més, al llibre es revelen detalladament els múltiples retocs de pintura que
artistes anònims han agregat a la imatge. Aquests retocs retreuen a la imatge, principalment al Rostre
Nuestra Señora de Guadalupe es una advocación mariana de la religión católica, cuya imagen se venera en la basílica de Guadalupe, en el norte de la Ciudad de México.
De acuerdo con las creencias católicas, la Virgen de Guadalupe se apareció cuatro veces a Juan Diego Cuauhtlatoatzin en la colina del Tepeyac.
Tras una cuarta aparición, la Virgen ordenó a Juan Diego que se presentara al primer obispo de México, Juan de Zumárraga. Juan Diego llevó a
su ayate unas rosas —flores que no son nativas de México y tampoco prosperan en la aridez del Tepeyac— que cortó en el Tepeyac, según la orden
de la Virgen. Juan Diego desplegó a su ayate ante el obispo Juan de Zumárraga, dejando al descubierto la imagen de Santa María, morena y con
rasgos indígenas.
Las mariofanías habrían pasado en 1531, siendo la última el 12 de diciembre de ese mismo año, aunque el relato canónico de las apariciones
del Tepeyac —el Nican mopohua— fue publicado en 1649, en el marco de un resurgimiento del culto a la imagen guadalupana que se hallaba en
retroceso desde principios del siglo XVII.
El profesor Rodrigo Franyutti, en su libro "El Verdadero y Extraordinario Rostro de la Virgen de Guadalupe", demuestra que la imagen es
sobrenatural y que no existe tecnología capaz de duplicar. Además, en el libro se revelan en detalle los múltiples retoques de pintura
que artistas anónimos han agregado a la imagen. Estos retoques reprochan a la imagen, principalmente en el Rostro.
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